Waarschijnlijk heb je het al een aantal keer langs zien komen. Dit is het moment om te investeren in online zichtbaarheid, maar waarom eigenlijk? Wij leggen het graag uit.

Vanwege de coronacrisis werken de meeste mensen thuis. Daarnaast zitten we in onze vrije tijd ook voornamelijk thuis. Dit heeft ervoor gezorgd dat we met zijn allen veel meer media zijn gaan gebruiken. Ondernemers die in deze crisis niet veel hebben geïnvesteerd in online zichtbaarheid, hebben op dit moment de grootste problemen.

Zelfs in 2020 zijn er bedrijven die nog steeds weinig tot geen aandacht besteden aan de outgoing van hun bedrijf. Er wordt gedacht dat het niet nodig is. Zonde! Want media/ de online zichtbaarheid van een bedrijf is wel degelijk heel belangrijk. Het zorgt juist voor zoveel méér positiefs voor jouw bedrijf.

Bedankt voor alles Sten en Sander!
Deze mannen luisteren goed naar je en denken met je mee.
Niet uit op je geld, maar als doel je ECHT te helpen met het opzetten of verbeteren van je bedrijf.
Stuur ze eens een berichtje. Trust me, het is het waard!

Bas Dijkstra

Eigenaar, Basdijkstrapt

Stappenplan om te beginnen met winstgevend online zichtbaar worden

  • Zorg dat de basis goed staat. Heb jij bijvoorbeeld al een Google mijn bedrijf account of Instagram, Linkedin of Facebook account? Bedenk je goed waar jouw doelgroep zich bevind en zorg dat je daar zichtbaar bent.
  • Investeer in een goede website die voldoet aan de normen van 2020. Via deze website kun jij gemakkelijk laten zien wie jij bent, wat je doet en op welke manier jij te bereiken bent. Daarnaast mag jouw website niet enkel fungeren als een visitekaartje, maar moet het door middel van media een echte marketing machine worden! Dit zodat jij straks aanvragen krijgt via jouw eigen website.
  • Verkoop jij producten? Dan is een webshop écht iets wat jij in deze tijd moet hebben. Deze kan eventueel gekoppeld worden aan de website. Ook kan er voor gekozen worden om de website (informatief) en webshop (sales gericht) gescheiden te houden.
  • Stel jezelf en jouw bedrijf voor in een professionele promotievideo! Laat zien wat je kan en vooral waarom jouw potentiele klanten bij jou moeten zijn. Via een video ziet de bezoeker van jouw online kanalen het gezicht achter het bedrijf. Voor veel mensen wekt dit vertrouwen en geeft dit net die extra duw in de rug om zaken te doen.
  • Lever hoogwaardige content (artikels, blogs, nieuwsbrieven, video’s, foto’s en magazines) voor jouw doelgroep! Laat zien dat jij alle kennis over jouw branche in pacht hebt. Daarnaast zorgt deze content voor een goede SEO score en zal jouw website gaan stijgen in Google, wanneer er consistent goede content wordt geplaatst op de website. Uiteindelijk is het de bedoeling dat jij op jouw zoekwoorden bovenaan in Google staat. Content in Google, draait steeds vaker om context. Zorg er dus voor dat jouw artikels niet alleen uit tekst bestaan, maar vul dit aan met mooie foto’s, video’s, spraakopnames, links en GIF bestanden. Deze content kan ook weer gedeeld worden via de social media kanalen om daar ook jouw doelgroep aan te spreken.
  • Maak gebruik van advertenties (SEA) om op de korte termijn gelijk resultaten te behalen. Via advertenties kun jij jouw producten of diensten in de markt brengen bij jouw doelgroep. Ook werkt het heel goed om nieuwe leads binnen te halen, door bijvoorbeeld een gratis e-book weg te geven.
  • Volg jouw leads op! Dit kan bijvoorbeeld met mailing campagnes die aansturen naar verkoop. Daarnaast kun je ook gebruik maken van nieuwsbrieven of magazines waarmee jij laat zien wat je kunt en doet. Op deze manier creëer je een band en kun je beter toewerken naar een langdurige succesvolle samenwerking.
  • Blijf werken aan jouw zichtbaarheid. Dit is een proces wat continu zou moeten doorlopen. Verander dus om de zoveel tijd jouw website en zorg dat je steeds weer met creatieve ideeën komt voor alle verschillende soorten content.

Content kun je zien als de benzine van jouw website/ bedrijf! Zonder content zul je vrijwel niets behalen met jouw website. Je koopt ook geen nieuwe auto om er daarna niet mee te rijden, toch? Je hebt dus echt die benzine nodig. Helaas zijn er nog veel ondernemers die een website aanschaffen, maar er daarna niets mee doen of simpelweg niet weten wat ze moeten doen. 

Wij helpen bedrijven hier graag bij!

Sten Poestkoke

Wil jij zichtbaar worden? Wij helpen je graag!

Ben jij op dit moment nog niet zichtbaar? Of doe je wel al iets, maar moet jouw zichtbaarheid écht beter? Neem dan gerust eens vrijblijvend contact op. Dan kijken wij graag wat de mogelijkheden zijn voor jouw bedrijf. Wij komen graag met jou in contact via een online afspraak.

Omgaan met concurrentie: Hoe doe je dat?

Omgaan met concurrentie: Hoe ga je er mee om? In dit artikel gaan wij hier op in!   Als ondernemer is er een ding wat je het liefste wilt: Zoveel mogelijk tevreden klanten! Waarom? Zo dat deze klanten later bij jou terugkomen en niet naar de concurrent gaan. In...

Hoe schrijf je een goede tekst? 7 tips!

In dit artikel gaan wij in op de vraag: Hoe schrijf je een goede tekst?

In het artikel waarom blogs schrijven voor je website belangrijk is, hebben wij u als het goed is overgehaald om blogs te gaan schrijven! Maar hoe schrijf je nu echt een goede tekst? Veel mensen vinden het lastig om de boodschap in een goed lopend verhaal over te laten komen. In dit artikel gaan we op deze vraag beantwoorden!

Waarom is een blog maken goed voor uw website?

In dit artikel gaan wij in op de vraag: Waarom is een blog maken goed voor jouw website?    Veel bedrijven en ondernemers vragen zich af waarom een blog schrijven zin heeft voor de website. De gedachte dat het teveel tijd kost en dat die tijd misschien beter in...

De 6 beste tips bij het schrijven van een artikel

Heb je moeite met het schrijven van artikels? En kun je hier dus wel wat hulp bij gebruiken? Dan ben je bij ons aan het juiste adres! In dit artikel lees je de 6 belangrijkste tips bij het schrijven van een artikel.1. Bepaal het publiek waar je voor wilt gaan...

Hoe werkt affiliate marketing?

Wil jij als bedrijf zijnde weten hoe Affiliate marketing werkt? En hoe je dit kan inzetten? In dit artikel lees je hoe affiliate marketing werkt, hoe je het op de juiste manier kunt inzetten én waarom het een handige methode is voor jouw bedrijf.Wat is affiliate...

Begin in tijden van corona jouw eigen webshop!

Vorige week dinsdag 3 november was het weer zo ver. Om 19:00 vertelde meneer Rutte de nieuwe corona-maatregelen. Naast dat de horeca dicht blijft worden nu ook de bioscopen, zwembaden, musea, dierenparken en pretparken gesloten. Dit is een zware tijd voor onze...

Maak je zichtbaar door blogs!

Wil jij online zichtbaar worden? of beter gevonden worden op bepaalde zoekwoorden? En wil jij de expertise van jouw bedrijf aan de juiste doelgroep laten zien? In dit artikel lees je hoe belangrijk blogs kunnen zijn wanneer je jouw bedrijf online zichtbaar wilt maken....

Stappenplan voor het starten van jouw eigen bedrijf

Kom je uit een ondernemers familie of heb je altijd al ondernemer willen worden? Heb je wellicht een kans op de markt gezien en wil je gaan starten met jouw eigen bedrijf, maar weet je niet waar je moet beginnen? Dan is dit artikel iets voor jou! Hieronder geef ik een...

Het perfecte logo

Een logo is het herkenningspunt van je bedrijf, enorm belangrijk dus. Maar hoe maak je nou het perfecte logo? Wat komt hier allemaal bij kijken? Je leest het in dit artikel. Een logo begint met een goede basis. Het moet duidelijk, tijdloos en vooral herkenbaar zijn....

Wat is content marketing?

Op een passende en aantrekkelijke wijze prospects en klanten waarde leveren zonder meteen jouw product of dienst aan te bieden. Dat is de betekenis van content marketing. Je laat jouw doelgroep kwalitatieve content zien die een waarde is en omdat je waarde levert...