Selecteer een pagina

Wil jij als bedrijf zijnde weten hoe Affiliate marketing werkt? En hoe je dit kan inzetten? In dit artikel lees je hoe affiliate marketing werkt, hoe je het op de juiste manier kunt inzetten én waarom het een handige methode is voor jouw bedrijf.

Wat is affiliate marketing?

Affiliate marketing is een vorm van marketing waarbij er betaald wordt per geleverde prestatie. In het geval van Affiliate marketing betekent dit dat een affiliate een product verkoopt namens de handelaar en hiervoor een vooraf besproken, vaak vast bedrag of een percentage van de verkoop van dit product ontvangt.

Voor e-commercewinkels oftewel online webshops is dit een hele goede advertentiemethode, omdat ze alleen hoeven te betalen nadat een verkoop is afgerond. Maar in principe werkt het voor elk mogelijk businessmodel. Zolang je een product hebt dat verkocht moet worden, kan je aan affiliate marketing doen. Het speciale aan deze vorm van marketing, is dat iedereen er voordeel aan heeft. Ook voor jouw potentiële klanten is dit namelijk een fijne manier van benaderd worden. Ze worden namelijk naar jou verwezen door een persoon of bedrijf dat ze hoogstwaarschijnlijk goed kennen en vertrouwen. 

Affiliate of influencer? 

Affiliate marketing lijkt eigenlijk erg veel op influencermarketing. Toch zijn er wel degelijk verschillen. Zo zijn grotere influencers vaak duurder, maar hebben ze wel een enorm bereik. Ook betaal je influencers vaak een vast bedrag voor een campagne. Affiliates daarentegen betaal je alleen nadat er een aankoop is gedaan. Mocht iemand klikken op links in de blogs of nieuwsbrieven en een product of dienst kopen, dan verdient de affiliate zijn commissie. 

Wil jij graag advies wat voor jouw bedrijf de beste optie is? Neem dan gerust eens contact op. Wij denken graag met je mee. 🙂

Wat is een publisher? 

Als Publisher heb je een website, blog en/ of social media profiel met veel bezoekers. Of een groot adressenbestand. Je kunt dan geld verdienen door links te plaatsen in je berichten. Je ontvangt een commissie wanneer de bezoeker een vooraf besproken actie uitvoert op de website van de adverteerder. Een Publisher wordt ook wel ‘affiliate’ genoemd.

Wil je affiliate marketing gaan inzetten? Neem dan deze stappen door! 

  • Bedenk wat je wilt bereiken én of affiliate marketing daar de juiste optie voor is. 
  • Bedenk op wat voor platformen jouw bedrijf zichtbaar moet zijn. Zoek daarna naar affiliates die hierop actief zijn. 
  • Neem contact op met bekende die jou zouden kunnen/ willen aandragen bij potentiële klanten.
  • Zorg dat wat jij wilt aanbieden, overeenkomt met de blog van jouw affiliate. 
  • Sluit je aan bij een netwerk met affiliates. 

Waarom affiliate marketing een erg effectieve methode is.

Zo gezegd is affiliate marketing voor bijna alles geschikt. Je kan het zien als een soort betaalde vorm van mond-tot-mondreclame. Met mond-tot-mondreclame gaat het er vooral om dat mensen over hun tevredenheid van het product van je bedrijf praat met andere mensen. Als veel mensen jouw producten gaan aanbevelen op hun blogs, nieuwsbrieven of social media dan heeft dat een vergelijkbaar effect. Toch zijn er maar weinig adverteerders die er echt veel gebruik van maken. Daarom is dit een erg handige methode om te gebruiken, want dit wordt niet gezien als de meest gebruikte methode maar wel als een erg effectieve. Dit komt doordat mensen altijd wel een mening ergens over hebben. In dit geval mogen ze hun mening over jouw bedrijf geven én krijgen ze daar ook nog eens een vergoeding voor terug. Beter kan niet toch?  🙂 

Wil jij meer weten? Neem dan vrijblijvend contact op!

13 + 15 =

De 6 beste tips bij het schrijven van een artikel

Heb je moeite met het schrijven van artikels? En kun je hier dus wel wat hulp bij gebruiken? Dan ben je bij ons aan het juiste adres! In dit artikel lees je de 6 belangrijkste tips bij het schrijven van een artikel.1. Bepaal het publiek waar je voor wilt gaan...

Waarom investeren in online zichtbaarheid?

facebookinstagramWaarschijnlijk heb je het al een aantal keer langs zien komen. Dit is het moment om te investeren in online zichtbaarheid, maar waarom eigenlijk? Wij leggen het graag uit. Vanwege de coronacrisis werken de meeste mensen thuis. Daarnaast zitten we in...

Begin in tijden van corona jouw eigen webshop!

Vorige week dinsdag 3 november was het weer zo ver. Om 19:00 vertelde meneer Rutte de nieuwe corona-maatregelen. Naast dat de horeca dicht blijft worden nu ook de bioscopen, zwembaden, musea, dierenparken en pretparken gesloten. Dit is een zware tijd voor onze...

Maak je zichtbaar door blogs!

Wil jij online zichtbaar worden? of beter gevonden worden op bepaalde zoekwoorden? En wil jij de expertise van jouw bedrijf aan de juiste doelgroep laten zien? In dit artikel lees je hoe belangrijk blogs kunnen zijn wanneer je jouw bedrijf online zichtbaar wilt maken....

Stappenplan voor het starten van jouw eigen bedrijf

Kom je uit een ondernemers familie of heb je altijd al ondernemer willen worden? Heb je wellicht een kans op de markt gezien en wil je gaan starten met jouw eigen bedrijf, maar weet je niet waar je moet beginnen? Dan is dit artikel iets voor jou! Hieronder geef ik een...

Het perfecte logo

Een logo is het herkenningspunt van je bedrijf, enorm belangrijk dus. Maar hoe maak je nou het perfecte logo? Wat komt hier allemaal bij kijken? Je leest het in dit artikel. Een logo begint met een goede basis. Het moet duidelijk, tijdloos en vooral herkenbaar zijn....

Wat is content marketing?

Op een passende en aantrekkelijke wijze prospects en klanten waarde leveren zonder meteen jouw product of dienst aan te bieden. Dat is de betekenis van content marketing. Je laat jouw doelgroep kwalitatieve content zien die een waarde is en omdat je waarde levert...

De (marketing)kracht van drukwerk

Onze (marketing)wereld blijft digitaliseren, veel ondernemingen gebruiken daarom logischerwijs steeds vaker social media en mooie professionele websites om hun doelgroep te bereiken. Het is echter niet zo dat offline marketing er niet meer toe doet. Een goede balans...

10 social media tips voor jouw bedrijf!

Social Media heeft een enorm aandeel in ons leven (96 procent van de Nederlandse bevolking gebruikt social media). Toch zijn er veel bedrijven die hier nog geen gebruik van maken. Dit is erg zonde! Wil jij wel gebruik maken van deze kans? Begin dan vandaag nog met het aanspreken van jouw doelgroep via social media.

De 8 nieuwste SEO tips op een rijtje

Word weer zichtbaar door middel van SEO. Wij geven jou de 8 nieuwste tips!