Selecteer een pagina

Omdat Google constant bezig blijft met verbeteren zijn er logischer wijs gedurende het jaar veel kleine aanpassingen in het algoritme. Hierdoor blijft SEO constant in beweging. Waar nieuwe aanpassingen interessant worden zullen oudere truckjes niet meer zo goed werken als voorheen. Om ervoor te zorgen dat jij up to date blijft met jouw website hebben wij ‘De 8 nieuwste SEO tips op een rijtje’ samengesteld.

Waar liggen jouw SEO kansen? Wij geven graag een gratis analyse voor jouw bedrijf. Heb jij geen tijd om zelf waardevolle content te plaatsen (wat noodzakelijk is voor een goed vindbare website/ bedrijf!) dan helpen wij jouw hier graag bij en leveren wij per week of per maand zoveel waardevolle content als jij zelf wilt.

 

  1. Maak waardevolle teksten voor jouw bezoekers/ doelgroep

Wanneer je begint met het schrijven van een artikel voor jouw website is het erg belangrijk dat je teksten persoonlijk en waardevol zijn. Zorg ervoor dat je met jouw artikel écht een toegevoegde waarde levert. Artikels moeten inspelen op de vragen van jouw doelgroep en daarmee een meerwaarde vormen. Blijf jij dit consistent op de juiste manier doen, dan zal dit op de lange termijn een enorme boost geven aan je bedrijf.

  1. Maak jouw website gebruiksvriendelijk en overzichtelijk

Heel vaak is het gebruiksvriendelijk maken van je website iets waarvan mensen denken ‘maar dat is van zelf sprekend’. Toch zijn er nog veel websites die erg vaag of helemaal niet duidelijk zijn. Hoe zorg ik er voor dat mijn website wel gebruiksvriendelijk is? Hieronder volgen meerdere tips die zowel de gebruiksvriendelijkheid als de beleving van jouw website verbeteren.

  1. Zorg voor een aantrekkelijke opmaak: Met mooie persoonlijke plaatjes, informatieve video’s aangevuld met korte krachtige teksten. Maak daarnaast gebruik van call to action knoppen.
  2. Beveilig je website goed! Dit doe je met een SSL certificaat. Met cyberaanvallen en hackers op het internet is een goede beveiliging erg belangrijk.
  3. Zorg dat je pagina’s snel en goed laden.

3. De website moet goed werken op mobiel

Ja zelfs in deze tijd zijn er nog websites die het helemaal niet goed doen op de mobiele telefoon. Dit is raar, want in deze tijd heeft iedereen een mobiele telefoon en het aantal mobiele telefoon gebruikers blijft ook stijgen. Vaak willen we even snel iets checken of bestellen op onze mobiel, het gevaar is dus dat je heel veel potentiele klanten mis loopt wanneer de website het op de mobiele telefoon niet doet.

4. Maak gebruik van voice search

Als aanvulling op het plaatsen van webteksten en artikels word ook steeds vaker gebruik gemaakt van voice search. Dit is het kunnen inspreken van een zoekopdracht, hierdoor formuleren mensen vaak langere zinnen en zoeken zij dus ook duidelijker gericht op wat zei zoeken. TIP! Zorg dus ook dat jouw artikels aangepast zijn op deze langere zoektermen. Waar het nu misschien lijkt dat voice search overbodig is, zal dit in de toekomst steeds belangrijker gaan worden. Dit komt mede door dat steeds meer mensen al gebruik maken van Google Home.

5. Schrijf over relevante onderwerpen van deze tijd

Begin met het focussen op jouw doelgroep, schrijf over jouw specialisatie wat aansluit op jouw niche. Belangrijk is dat de onderwerpen waarover jij schrijft ‘trendy’en relevant zijn. Maar hoe doe ik dit? Hoe blijf ik trendy informatie vinden voor mijn doelgroep? Hiervoor heb je tegenwoordig hele handige online tools die je kunt gebruiken om nieuwe onderwerpen te vinden.

Twee handige online tools zijn:

  • SEMrush: Met SEMrush kun je zoekwoorden controleren, concurrenten analyseren, andere websites bekijken en nog veel meer.
  • Quora: Een heel groot platform waar mensen vragen op stellen en antwoord krijgen.

6. Gebruik zoveel mogelijk foto’s, video’s, meme’s etc.

De tekst op jouw website en in artikels zal altijd heel belangrijk en onmisbaar zijn. Toch zijn foto’s, video’s, meme’s etc heel belangrijk om er voor te zorgen dat je jezelf onderscheid. Zorg met jouw foto’s, video’s en alle anderen visuals dat je een toegevoegde waarde levert en dat dit het liefst zo persoonlijk mogelijk is. Met een leuke meme, video of foto kun je al snel een emotie uitlokken bij jouw doelgroep, zonder dat zei eerst een hele tekst hoeft te lezen.

7. Blijf gebruik maken van de welbekende basis trucs

Voordat jij grote stappen kunt gaan maken en snel wilt gaan groeien, zul je er voor moeten zorgen dat de basis goed is. Dit doe je door de SEO-eisen toe te passen op al jouw content. Deze regels bestaan al jaren en zijn eigenlijk ook nooit echt veranderd. Een goede basis zet je door te voldoen aan de volgende punten:

  • Jouw belangrijkste zoekwoord staat in de titel
  • De inleiding is zo verleidelijk dat mensen wel verder moeten lezen
  • De webpagina heeft een krachtige, opvallende URL
  • Inkomende links bevatten goede anchorteksten
  • De ALT-tags die bij jouw afbeeldingen staan, bevatten de belangrijkste keywords van de tekst. (hierop wil jij namelijk ranken in google)
  • Artikels/ teksten bevatten interne en externe links

 8. Maak tijd vrij om waardevolle content te creëren

Misschien wel de meest makkelijke tip, maar vaak in het dagelijks leven naast een drukke baan erg moeilijk toepasbaar, is het elke week tijd vrij maken om content te creëren. Zorg er voor dat je minimaal 1 dag in de week jezelf een aantal uur op sluit om goede waardevolle content te produceren. Laat in deze teksten duidelijk zien wat jouw expertise is.

Om te gaan groeien is het belangrijk consistent goede content te leveren, dit houd in dat je minimaal 2 artikels per week post op jouw website en de daarbij alle behorende kanalen op social media. Denk bijvoorbeeld aan LinkedIn, Facebook en Instagram.

Waardevolle content bevat al gauw over de 1000 woorden (SEO technisch zijn meer woorden altijd beter) dit betekent dat je dus echt even je tijd zult moeten nemen voor minimaal 2 artikels per week.

 

Geen tijd of laat je het liever doen door professionals? Besteed het uit.

Twijfel niet en begin nu voor een klein bedrag per maand met het laten plaatsen van sterke content waardoor jouw bedrijf zichtbaar word! Wil jij gelijk groots uitpakken? Prima, beter zelfs! Je zult merken dat je nog sneller resultaat gaat behalen. Bij ons is alles mogelijk, zelfs het plaatsen van elke dag een artikel. Naast het produceren van online content kunnen wij ook helpen bij offline marketing (folders, visitekaartjes etc.) Social Media, het bouwen van een kant en klare op maat gemaakte website of webshop en salesondersteuning. Met salesondersteuning kijken wij heel gericht naar uw bedrijf en uw doelgroep, hiermee gaan wij aan de slag en maken wij prospectbestand waarin alles heel overzichtelijk klaar staat. Jijzelf als ondernemer of de accountmanager kan dus gelijk beginnen met het binnenhalen van nieuwe klanten en dus nieuwe omzet.

Hebben wij jouw interesse gewekt? Neem vandaag nog contact op en begin met groeien!

Ja, ik wil tijd besparen en mijn content uitbesteden